Sabtu, 23 Mac 2013

Bapa Saudara Lumpuh


28 March 2013 / Khamis        
       
      Hari ini saya dikejutkan dengan berita yang agak menyedihkan. Hal ini demikian kerana saya mendapat panggilan telefon daripada ibu saudaraku iaitu Maklong bahawa suaminya telah mengalami kemalangan jalanraya pada pagi tadi. Sebak suara Maklong ketika saya mendengar suaranya di telefon. Saya juga turut bersedih. Maklong saya turut memberitahuku bahawa suaminya berkemungkinan lumpuh buat selama-lamanya kerana tulang belakangnya telah remuk akibat hentakan yang kuat. Selepas mendengar berita ini, saya pun membuat keputusan untuk pulang ke kampung untuk menjenguk keadaan bapa saudara saya. Sebaik sahaja sampai, saya bergegas ke hospital untuk menjenguk keadaannya. Apabila lihat sahaja wajah bapa saudaraku, air mataku terus bercucuran dengan deras sekali. Saya tidak dapat menahan sebak di dada kerana melihat beban kesakitan yang ditanggung oleh bapa saudara saya. Walaupun keadaan sebegitu, saya lihat ibu saudaraku begitu tabah menghadapinya. Saya yakin sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya. Saya berharap agar Maklong saya dapat menjalani ujian daripadaNya dengan tabah selepas ini. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. Setiap musibah yang menimpa pasti ada hikmahnya yang tersendiri.


                           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan