Sabtu, 23 Mac 2013

Lelaki Lembut


21 March 2013 / Khamis
                                                                                   
Sewaktu saya sedang menunggu bas, beberapa orang lelaki lalu di hadapan saya.  Dari jauh saya memerhatikan bahawa lelaki tersebut adalah golongan lembut. Dengan mata yang dicalit maskara dan kening yang dicukur rapi. Ayunan langkah mereka mengalahkan perempuan tulen. Tiba-tiba saya terdengar perbualan mereka. Bukan terniat ingin mencuri dengar tetapi terdengar dengan tidak sengaja.

Lelaki 1: Nyah!Cantek tak mak hari ni?
Lelaki 2: Cantek kau nyah!Meletops!       

        Saya hanya memerhati telatah mereka. Bagi saya, perkataan mereka berbeza daripada perkataan yang digunakan oleh golongan biasa seperti kita. Saya hanya mampu berharap dan berdoa agar golongan mereka berubah dan tidak mempengaruhi bahasa Melayu kita yang sememangnya sedia tercemar dengan bahasa rojak.


                                

Tiada ulasan:

Catat Ulasan